

Niet enkel het resultaat telt, ook de weg er naartoe is belangrijk.
We houden de touwtjes in handen en laten zo weinig mogelijk aan het toeval over, want we houden niet van verrassingen en conflicten proberen we te vermijden.
Door onze grondige en gestructureerde aanpak worden bovendien:
-
onvoorziene werken tot een minimum beperkt;
-
kopzorgen en meerprijzen vermeden.
Dit is onze aanpak voor een geslaagd project:

WERKWIJZE
Voor de start: is er een match?
We plannen een vrijblijvend kennismakingsgesprek in, online of bij ons op kantoor.
Aan de hand van een aantal foto's en de bestaande plannen van de woning (of - bij gebrek aan plannen - een schets van de indeling) bespreken we welke ruimtes je wil aanpakken, waarom je die wil aanpakken en waar je van droomt.
Hoe meer informatie we hier krijgen, hoe beter we de aard, de grootte en de complexiteit van de opdracht kunnen inschatten.
Wij leggen op onze beurt uit hoe we werken en samen bepalen we welke formule best past bij jou en je project.
Is er een match? Dan krijg je nadien een verslag van de bespreking toegestuurd en een bijhorende offerte.
Is de offerte goedgekeurd? Dan gaan we van start!
FASE 3
uitvoering
coördinatie en opvolging
zo weinig mogelijk zorgen
Coördinatie, planning & controle
Gemiddeld één keer per week - maar vooral in functie van de vooruitgang van de werken - organiseren we een werfvergadering. Bepaalde zaken moeten mondeling extra verduidelijkt worden of ter plaatse bekeken worden. Wat uitgevoerd is, moet gecontroleerd worden. Werfverslagen zijn hierbij onmisbaar. Ze zijn niet alleen handig voor onszelf en de aannemers, we houden zo ook jou, de bouwheer, op de hoogte. Hebben we specifieke vragen voor jou of moet er een belangrijke knoop doorgehakt worden? Dan contacteren we je. De meeste vragen kunnen telefonisch of via mail beantwoord worden. Slechts sporadisch vragen we je aanwezigheid op de werf.
Ontzorgen
Wij zijn het aanspreekpunt voor de bouwheer en de aannemers. Alle partijen weten dat ze ons vlot kunnen bereiken en snel antwoord krijgen. Zodat eventuele problemen zo snel mogelijk opgelost worden.
Naast de werken zelf, controleren we ook de vorderingsstaten van de aannemers. Zijn deze correct, dan geven we onze goedkeuring voor facturatie. Zijn ze niet in orde, dan laten we weten waarom niet en vragen we om een aanpassing. De gevorderde bedragen en eventuele meer- of minwerken houden we bij in ons budgetoverzicht, zodat we een duidelijk overzicht bewaren en kunnen ingrijpen wanneer nodig.
Oplevering
Op het einde van de werken organiseren we de voorlopige oplevering: een laatste rondgang met jou en de aannemer waarbij alle werken worden overlopen en gecontroleerd of ze goed zijn uitgevoerd. Soms moeten er nog kleine retouches gebeuren. Dat wordt dan vermeld op het opleveringsverslag en een termijn voor afwerking wordt afgesproken. We bezorgen jou alle contactgegevens van de aannemers zodat rechtstreeks contact mogelijk is.
Bij de voorlopige oplevering van de aannemer stopt ook de opdracht van de interieurarchitect.
FASE 4: genieten!
Nu is het aan jou om je ruimtes terug te betrekken en te genieten!
Enkele weken of maanden na de oplevering en na de verhuis komen we graag nog eens langs voor foto’s, want een bewoond en gevuld huis geeft meer sfeer weer. We horen uiteraard ook graag of jullie gelukkig zijn. Hoe jullie leven aangenamer is geworden. Maar ook of alles wel zo gemakkelijk is in gebruik en onderhoud als we dachten. Want soms wordt de realiteit anders ervaren dan onderhoudsfiches van materialen of vertegenwoordigers vertellen. Jullie feedback en ervaringen zijn voor ons van onschatbare waarde om bij te leren en te groeien!